AC3D 4 kézikönyv

Műveletek
3.1. Kijelölés
A Kijelölés mód meghatározza a kijelölés finomságát és azt, hogy a változások objektumokra, csoportokra vagy pontokra vonatkozzanak. Az AC3D-ben a kijelölés úgy végezhető el, hogy vagy a bal egérgombbal kattintunk, vagy a bal egérgombbal egy négyzetet húzunk egy felület köré. Ha valami ki van jelölve, egy határoló kocka jelenik meg, amely átméretezhető, mozgatható, ezáltal megváltozik a kijelölt pont/felület/objektum.




Kijelölés/Pont módban a pontok egyetlen, a pontra való kattintással jelölhetők ki, vagy úgy, hogy egy négyzetet húzunk a kijelölendő pontok köré. A Kijelölés/Felület módban a felület kattintással vagy négyzethúzással jelölhető ki. Objektum módban az objektum bármelyik részének kijelölése a teljes objektum kijelölését eredményezi. Kijelölés/Csoport módban a teljes csoport kijelölhető, a csoporthoz tartozó egyetlen objektum bármelyik részére kattintva.




A kattintással való kijelölés és a négyzethúzással való kijelölés között lényeges különbség van. A kattintás-kijelöléssel egyetlen egység jelölhető ki, pl.: egy objektum, egy felület, egy pont. A kattintás-kijelölés az egérhez legközelebbi egységet jelöli ki. A négyzethúzással való kijelölés azt jelenti, hogy a meghúzott négyzeten belül mindent kijelöltünk. A kattintás- kijelölés pl. akkor hasznos, ha egyetlen felületet szeretnénk egy gömbből kijelölni (a négyzethúzással való kijelölés ez esetben mindig több felület kijelölését eredményezi).




A Kijelölés mód változtatása esetén is megmaradnak a kijelölések. A Pont módról a Felület módra való váltás esetén minden felület, amelynek minden pontja ki volt jelölve maga is kijelölve marad.