AC3D 4 kézikönyv

Bevezetés
1.1. AC3D bevezetés
Az AC3D programot modellek gyors és hatékony tervezésére fejlesztették ki. A programot széles körben használják tudományos és általános adatmegjelenítésre, valamint 3d-s játékok modelljeinek tervezésére. Az AC3D széles spektrumú számítógépes hardverkörnyezetben működik, valamint a leggyakrabban használt platformokon is elérhető.



Fájlok átvitele a 3dRooMaker-be:


Figyelem: az AC3D-ben egy egység=1 cm a 3dRooMakerben.


1. Az AC3D szerkesztőben jelöljön ki minden objektumot (Objektum->CtrlA).


2. Felület->Háromszögesít (CtrlShiftT).


3. Az összes objektumot mozgassa az X tengelyen a 0 pont fölé.


4. Mentés (CtrlS).


5. Fájl->Exportál->Wavefront obj.->

KÉP
6. Az AC3D-ből indítsa el a RooMaker-t: 3dRooMaker->3dRooMaker.


7. A 3dRooMakerben Fájl->Import obj.->


Figyelem: ha nem helyes a modell megjelenítése, a következőket ellenőrizze: az AC3D-ban duplikált pontok vannak, lásd 5.1.3. Pontok optimalizálása; egymást keresztező felületek vannak; egyoldalú, átfordult merőlegessel rendelkező felületek vannak. A megoldást lásd a Műveletek objektumokkal és Műveletek pontokkal fejezetekben.