AC3D 4 kézikönyv

Objektum létrehozása
2.2.2. Gömbök, kockák, stb.
3d objektumok létrehozása egérmozgatással az objektum 2d megjelenítésére épül - a harmadik dimenzió az első kettő függvénye. Az objektum 3d-ben való elhelyezkedése a 3d kurzor által jelölt.



Ezek az objektumok egyetlen kattintással is létrehozhatók a 2d ablakban. Így egy szabályos objektum hozható létre, amely egy 1x1x1-es kockában helyezkedik el.


A 2d nézet ablakban a 3d kurzor kereszttel jelölt. A 3d kurzor áthelyezhető: Alt+az egér mozgatása. A legtöbben ritkán használja ezt, mert könnyen létrehozható és a későbbiekben könnyen átméretezhető az objektum


Bizonyos objektumtípusok lehetővé teszik a paraméterezést az objektum létrehozása előtt. Pl.: gömbök és hálók létrehozhatók háromszögekből vagy négyzetekből. Lehetséges paraméterek beállítása: közvetlenül a Control panel Rajz mód négyzet alatt.






Az AC3D objektumok létrehozásukkor automatikusan nevet kapnak. Az Objektum neve négyzet a Control panel alján található, és lehetővé teszi a nevek megváltoztatását.




Az objektumok neve abban az esetben szerkeszthető/megtekinthető, amikor a "kijelölésmód" "Csoport"-ra vagy "Objektum"-ra van állítva. Ez hasznos lehet, amikor szeretnénk kiválasztani vagy megtatálni egy meghatározott objektumot a Szerkesztés -> Kijelöl/nem jelöl név alapján opcióval. (Pl.: az összes "szék" nevű objektum kijelölése.) Néhány fájlformátum megőrzi az objektumok nevét, ezekbe exportálható az AC3D fájlformátum.




Ha az AC3D-t VRML vagy Dive fájlok generálására használjuk, URL-ek vagy egyéb szövegek társíthatók az objektumokhoz. Ezek a szövegek bizonyos AC3D által exportált fájlokban megmaradnak. A neveket, szövegeket és URL-eket az AC3D fájlok elmentik. Az objektumokhoz társított szövegek bevitele az Eszközök -> Objektumtulajdonság szerkesztőben végezhető el, illetve az objektumok neve itt is beállítható.

2